İskenderun’da Liseye Dönüştürülen Gemideki Depremzede Öğrencilerin Travma Sonrası Büyüme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.16454944Keywords:
Travma sonrası büyüme, Deprem, Lise öğrencileri.Abstract
Bu araştırma, İskenderun’da liseye dönüştürülen gemideki depremzede öğrencilerin travma sonrası büyüme düzeylerini; sınıf düzeyi, cinsiyet ve kayıp-yas yaşama durumu değişkenlerine göre incelemek için yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İskenderun Limanına demirlenmiş Karadeniz Lifeship Raufbey Yaşam Gemisindeki Osman Ötken Anadolu Lisesi’nin 2023-2024 eğitim ve öğretim yılında 9, 10, 11 ve 12. sınıfta öğrenim gören 258’i kız, 195’i erkek olan 393 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak için ölçme araçları olarak, ‘Travma Sonrası Büyüme Envanteri’ ve ‘Öğrenci Bilgi Formu’ kullanılmıştır. Öğrencilerin ölçme araçlarına verdiği yanıtların analiz edilmesinde betimsel istatistik yöntemleri kullanılmıştır. Öğrencilerin travma sonrası büyüme düzeylerinin; aritmetik ortalaması, en düşük ve en yüksek değerleri, standart sapması, t ve p puanları hesaplanarak sınıf düzeyi, kayıp-yas yaşama durumu ve cinsiyet değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olup olmadığı tespit edilmiştir. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda; sınıf düzeyi, kayıp-yas yaşama durumu ve cinsiyet değişkenlerine göre herhangi bir farklılık olmadan tüm öğrencilerin deprem sonrası travma sonrası büyüme düzeylerinde artış olduğu gözlemlenmiştir.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Journal of Scientific Development in Education

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.